TYÖPAKETTI 4.
REAALI- & VIRTUAALIMAAILMAN RAJAN HÄMÄRTÄMINEN
Yhteistyökumppani: Joulupukki TV
Aikataulu: Kevät 2024 – Syksy 2024
TP4. Reaali- & virtuaalimaailman rajan hämärtäminen
Työpaketin tavoitteena oli luoda realistinen sekä interaktiivinen Virtuaalitonttu-simulaatio jouluisesta maailmasta ja tonttuhahmosta. Toteutetuissa ympäristöissä hyödynnettiin pelimoottoriteknologioita ja animoinnissa testiympäristön liikkeenkaappausjärjestelmää. Työpaketin sisällä tutkittiin eri liikkeenkaappausjärjestelmiä sekä vuorovaikutusta ja asiakaskokemusta hyödyntäen aidon ja digitaalisen ympäristön hämärtämisen rajoja.
Kohti realistisempia ihmismalleja – MetaHuman ja Marvelous Designer hahmonluonnissa
Henna Huotarinen | 30.10.2024
FROSTBIT-JULKAISU
FrostBit-laboratorio sai Virtuaalituotantostudioteknologiat-hankkeen kautta uusia työkaluja ja välineistöä realistisempien hahmojen luomista varten: OptiTrack-liikkeenkaappausjärjestelmän sekä Marvelous Designer -vaatetustyökalun. Asiantuntijamme Henna käsittelee julkaisussa Virtuaalitonttu-demon luomista, MetaHuman-hahmojen realistisuutta ja hahmonluonnin haasteita.
TEQU-Business Festarit
Työpaketin sisällä VTST-hanke halusi testata eri liikkeenkaappausmetodeja ja hahmomallien luomista. Olimme Lapin ammattikorkeakoulun TEQU:n järjestämillä bisnesfestareilla mukana testaamassa ja esittelemässä reaaliajassa liikuteltavaa, nopealla aikataululla toteutettua hahmodemoa. TEQU-Tonttu nimellä kulkeva demo oli muutamassa päivässä toteutettu kokeilu luoda satumaailman hahmo, joka pystyi Perception Neuron -liikkeenkaappauspuvun avulla reagoimaan festarikävijöihin reaaliajassa.

(Tässä paikka tehdä kokoavat tekstit muihin työpaketteihin liittyen: TP5, TP2)
TP4 Työpaja
Työpaketin tulokset
TP4 Tulokset
Linkit työpaketin tuloksiin tullaan julkaisemaan tänne hankkeen päätyttyä.


2023-2025 | Lapin ammattikorkeakoulu & Lapin yliopisto